Bra start på ledigheten

En stor fördel med mitt nya jobb är den sammanhängande ledigheten, nu är jag ledig 3 dagar i rad (sön-tis), under kan komma att uträttas då.
.
Kände att jag längtat efter en såndär duktig dag idag. Innan Fredrik hunnit åkt till jobbet hade jag startat en tvättmaskin med våra sängkläderna och hunnit gå till stallet. Fixade åt Tiger (ska snart rida ut tillsammans med Hanna och Jossan), sen gick jag hem och började åstadkomma något. Nu är resväskan uppackad, en till tvättmaskin har börjat gå och den första är upphängd, disken är fixad, jag har deklarerat (sista dagen imorgon, glöm inte det!), betalat den sista räkningen, sorterat in räkningarna och diverse andra papper i pärmen, oljat in matbordet (provat arbeta in oljan med en fin stålull, ska se om det blir någon skillnad mot bara en vanlig trasa), har dammtokat, dammsugit och skurat. Robban har rensat kylen och skurat den grundligt.
.
Nu knackade det på dörren, återkommer senare.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Skönt att kunna vara ledig sådär i tre dagar med gott samvete!



Väldigt effektiv du var måste jag säga! Jag tänkte vara lika (nästan) effektiv idag. Började med att ta hand om mig själv lite genom att epilera 1½ ben, sen tog batteriet slut haha, filade fossingarna och gav dom en riktig inpackning! Sen diskade jag bort nästan allt (nästan en veckas disk så tala om att det var mycket! Sen tog min energi slut haha. (Kan ha att göra med att vi hade 0 mat hemma, åt 2 ljusungsbröd från de att jag steg upp halv 8 till nu kl 7 då det blev middag, gissa om jag var grinig? :P

2011-05-03 @ 19:49:37
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0