Älskar solljus, men längtar efter en sovmorgon.

Efter att ha sovit dåligt på morgonen några dagar är nu tyget som jag sett på Ikea inhandlat. Tänkte spenderna en stund framför symaskinen. Gäller att ta till vara på de lediga stunder man har, Fredrik har jobbat 7 dagar den här veckan!
.
Jag har ingen mall över hur gardinerna ska se ut, annat än i mitt huvud, jag blev nämligen väldigt fäst vid Charlottas gardinuppsättning i hennes vardagsrum och tänkte göra ett försök att härma den. Grannarna på övervåningen har gjort en "tassel" hängning som jag blev sugen på att själv göra, känner mig väldigt kreativt inspirerad just nu. Jag måste hitta två svarta tassels i formatet lite större. Mina bruna till drapperierna i vardags/finrummet har jag köpt på Hemtex, men deras större modell finns endast i ljust beigt och det passar inte alls in hos mig. Tips mottages gärna!
.
Det är såhär jag har tänkt göra med tassel. Hoppas min bild i huvudet blir lika fint i verkligeheten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0