Bjuden på en flygtur

Kändes härligt att äntligen sitta i sadeln igen, efter ridturen fick Flickan äta och vila inne en stund.

 

Jag och Fredrik gick dit efter vi ätit och släppte ut henne. Märkte redan när jag red ut att hon var stoig och gnäggig, men när hon kom till hagen blev jag smått förvånad. Hon gnäggade efter sina kompisar och började trava omkring i hagen, väldigt olikt henne att vara ”orolig”. Jag gick och letade efter dem, de har en väldigt stor sommarhage! Hittade de på andra sidan hagen, gick tillbaka till början av hagen där Tiger sprungit in i skogen och jag hörde hur hon fortfarande gnäggade, när jag ropade på henne kom hon galopperandes mot mig och när hon närmade sig blev det en omgång av bocksprång och hon galopperade förbi mig till ingången (smått nervös blev jag då det är massor av stor och små stenar och stenhällar just där). Blev att springa tillbaka till ingången och lyckades få tag i henne, tog med henne ut ur hagen och vi gick till en annan ingång till den delen hennes hagkompisar var i. Efter en travsträcka saktade Tiger ner och gick bakom mig, när vi kom ut på ängen som leder till den andra ingången och Tiger såg sina vänner blev det ett plötsligt ryck i grimskaftet, lyckades hålla kvar och få Tiger i en volt runt mig där hon fortsatte med sina bocksprång i full galopp. Fredrik tyckte det såg roligt ut med en liten Bea som hängde i ett grimskaft efter en Tiger som hade sina ben lite här och var. Men tillslut fick vi in henne till de andra och sitter i soffan nu och pustar ut.

 

Fredrik försökte fånga oss på film, men det blev en bild.

 

 

Fredrik gör sig vän med Tiger i stallet innan vi gick ut.

 

 



Kommentarer
Postat av: Ewe

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Hon Är Knäpp!! :)

2011-07-25 @ 14:27:33
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0