Ytterligare en positiv sak med att bo här nere

Fastnade som vanligt i stallet, jag skulle bara mocka, fixa mat och ta in "våra" sex hästar. Det tog visst nästan tre timmar. Tur att Fredrik inte var hemma för då skulle han blivit knäpp på mig, men jag skulle iofs inte ha stannat kvar så länge om han var hemma. Är tråkigt att sitta hemma själv. Nu är han snart påväg hem, han ska hämta upp Robban först. Sen kommer han hem med en present till mig, det tackar man inte nej till.

Jag vaknade imorse och tittade ut (vi har ingen rullgardin) och tänkte "skönt det är natt än, då får jag sova nån timma till". Dum som jag var tittade jag inte på klockan innan jag tänkte den tanke, för precis när jag tänkt den klart ringde väckaren. Störande!

Jag och Ewe pratade om hur länge det är ljust på dagarna, blev lite nyfiken så jag tittade på YR.no och jämförde Skellefteå och Uppsala. Lägger till det på "varför man inte ska bo i Norrland"-listan. Men självklart har Norrland en speciell plats i mitt hjärta. Jag och Sara pratade om det i helgen, vad en solig vinterdag dag i Norrland med korv grillning och skoter körning gör för själen.

UPPSALA


Sol og måne

  • Soloppgang 08:21
  • Solnedgang 15:42
  • Månen opp 21:43
  • Månen ned 09:06





SKELLEFTEÅ


Sol og måne

  • Soloppgang 08:45
  • Solnedgang 14:50
  • Månen opp 21:34
  • Månen ned 08:42


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0