Att ha semesterdagar är vuxenpoäng

Nu är ledigheten schemalagd och beviljad. Fredag kväll den 4e februari börjar min lilla mini semester, jag är ledig fram till tisdag morgon den 15e februari. Nu när lönen kommit är det dags att göra ett besök på SAS hemsida, är sista gången jag får flyga som ungdom hem. Ungdomsbiljett får du flyga på fram tills dagen du fyller 26år, men om avresan är innan du fyller 26år och hemresan efter får du flyga båda vägarna som ungdom. Sen lär det bli med buss eller tåg man kommer ta sig hem, om inte både jag och Fredrik ska upp, då kör vi självklart bilen så Icke-kickan kan följa med.
.
Tror jag kommer ha nån enstaka semesterdag kvar sen (eller snarare förhoppningsvis) då blir det även ett besök i Skellefteå i slutet av mars för födelsedags firande för Charlotta.
.
Jag har gjort så jag har sparat fem semesterdagar ifjol, har tänkt spara fem i år. För att om nått år kunna ta en riktig lååång semester. Det känns riktigt vuxet att ha sparade semesterdagar, tidigare år har jag inte ens haft semester.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

JA, du måste komma på min fest! :D

2011-01-25 @ 22:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0