Min älskade häst

Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej.
Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.
.
Sitter och bygger lutande tornet i Pisa av näsdukar. Är så förkyld just nu! Bläää. Något som däremot gjorde mig glad idag är att min häst inte är till salu längre (har haft starka funderingar på att byta ut henne mot en yngre lugnare häst). Vi red en ny väg igår tillsammans med Hanna och Jossan som red sina unghästar, nyligen fyllda 5år och 3år. Har nog aldrig mött så välhanterade unghästar, jag tar in båda två samtidigt från hagen. Åter till min häst, jag och hon for ut själva samma väg som igår, det är en mindre väg som det ligger några enstaka hus efter, vilket gör att den plogas. Så idag hade hon inga ursäkter till att inte bete sig, mot slutet av ridturen släppte hon bettet och började vila mer på steget och höll ett lugnare tempo ♥. Blir nog att rida den vägen i veckan, lite enformigt men välbehövligt. Dessvärre kommer det nog vara svårt att rida i grusgropen de närmaste dagarna. Det har töat väldigt bra här idag, tyvärr, nu när det fryser på kommer det nog bli en rejäl skare på snön.
.
Nu har Fredrik plockat fram yoghurt och gjort te till mig. Kurera mig de sista timmarna och sen hoppas på förbättring under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0