2011 nytt år och nya mål

Jag verkar inte vara ensam om att tycka att 2010 gick fort, för fort. Har inte hunnit reflektera över året som gått så mycket, bortsett från flytten från 25 kvm utan balkong till 230 kvm med stor trädgård och lada. Från och med idag bor vi "endast" på ~140 kvm, nu är nämligen övervåningen på huset blivit uthyrt. Börjar bli hög tid att göra klart gästrummet och musikrummet nu då vi inte har en övervåning att inkvartera våra gäster i.
.
Det jag har funderat på inför det här nya året är:

Huset
Vi ska försöka planera året ála Arga Snickaren. Sätta upp delmål, göra listor över det vi vill åtgärda, fundera över hur lång tid vi tror var sak tar och bestämma hur mycket tid vi har möjlighet att lägga ner. Kommer blir mycket nytt vi får lära oss, speciellt då det gäller trädgårdsplanering och skötsel.

Hästen
Som det är nu vill jag tillbaka till den nivån vi låg på innan sommarbetet i år när jag och Felicia tränade som mest. Nu överväger jag att skicka Tiger på inridning hos min granne Hanna när hon lixs ska rida in sin 3 åring. Skämt och sido, vi ska nyttja möjligheten att kunna löshoppa/hoppa/markarbeta nu när vi har ridhus, kanske gå någon kurs så vi kommer på rätt spår igen med dressyren/lydnaden och fortsätta med konditions/backträningen i grusgropen.
Nu är det färdigflamsat för tantens del, back to school.

Hunden
Vi har lyckats samla på oss lite agility saker och till sommaren ska husse få hjälpa till och bygga något hinder, typ balansgången. Vet att jag har sagt det förut med det vore kul att gå någon kurs eller hitta nån att träna med så att även Icke får lära sig något nytt.


Saker vi ser fram emot med det här året
Något som vi ser fram emot till sommaren är våra vänner Christian och Johannas bröllop. Så våren kommer kantas av klänningsprovningar och skrivande av tal. Jag ska vara brudtärna och Fredrik toastmaster, så beach 2011 här kommer jag! Vårat "gäng" väntar även tillökning,
Ulf och Linda ska de (förhoppningsvis) närmaste dagarna få tillökning i sin familj, spännande med första barnet i gänget.
.
Tillbaka till verkligheten är det både för mig och Fredrik imorgon, känns konstigt att gå från fullt hus med massor av aktiviteter till att stiga upp en vanlig måndag för att åka och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0