Jag kan med mina händer

Efter endel mindre väl valda ord lyckades jag lokalisera både symaskinen och dess tillbehör. Kände mig rätt nervös när jag skulle koppla ihop allting och börja test sy, det var flera år sen sist! Men när nålen började arbeta sig genom tyget kunde jag inte känna annat än glädje. Härligt att få göra något kreativt igen! Och att gardinerna snart inte släpar i backen.

Symaskinen är lite pinsamt nog oanvänd! Jag fick den av min morfar, men då bodde vi i lilla skrubben och där fanns det inget utrymme för kreativitet what so ever.
Nackdelen med att ha allting nerpackat är att man inte har några "onödiga" saker framme. Som tex tygbitar man kan prov sy på, min målartröja fick sig en snygg vit linje med olika stygnlängder.
Ännu en oanvänd sak. Men nu har och kommer den komma till användning när gardiner ska fållas upp och omtag ska sys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0