Vem skulle du vara?

Hittade en tänkvärd mening.
Vem hade du varit om du haft ditt andranamn som förnamn, det efternamn din mamma hade som ogift och arbetat med det drömyrke du hade som barn?
.
Jag hade varit en Sofi eller Cecilia.
Mitt eftermamn hade varit Andersson.
Jag hade arbetat med någon form av design eller djur.
.
Känns konstigt att tänka så. Sofi Andersson. Nu är jag väl lite väl ung att tänka såhär, som min pappa hade sagt, men om jag valt en annan gymnasielinje, undra vad det hade blivit av mig då. Grans naturbrukslinje med hästhållning utanför Piteå. Då hade jag definitivt inte suttit i den här soffan i det här huset. Och det hade jag inte velat missa! Är glad för den jag är och mina val som gjort att jag hamnat här. Näste vecka kommer det tas nya beslut som för mig vidare.
.
Nu någonting helt annat, mindre djupt men väldigt roligt för mig. Jag tror att jag vunnit en tävling, som jag inte ens visste att jag deltog i. På Charlies Häst och Hund Facebook sida skulle man rösta på vem man tyckte skulle bli deras gästbloggare, jag röstade på en som jag brukar läsa. Då deltog man i en tävling, jag reagerade nog inte på den då jag ALDRIG vinner någonting. MEN nu verkar det som att jag vunnit en lättviktsridhjälm. Spännande.

Kommentarer
Postat av: Linnea Larsson

Grattis!

2011-02-23 @ 22:27:51
URL: http://linneasintressen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0