Lycklig över en självklar sak

Om ni missat det så frös vårat vatten natten mot tisdag. Nu har vi haft tre dagar utan vatten.
Man inser hur beroende vi I-lands människor är av rinnande vatten. Det första som man tänker på är "Hur ska jag kunna duscha?", "Hur ska jag kunna gå på toaletten?". Sen kommer saker som "Hur ska vi kunna laga mat?" och följdfrågan blir då "Hur ska vi kunna diska?", klart man kan skrapa ihop lite vatten att koka pasta i, men att diska i kallt vatten från en 1½liters flaska tror jag inte riktigt går så bra. Följdproblemen av vattenbristen fortsatte komma, jag hade tänkt städa efter jag varit borta och innan jag började om att jobba (går inte dammtorka, skura, tvätta), bara en sån simpel sak att torka av borden eller tvätta ansiktet eller händerna?! Har flera gånger tänkt på "vilken tur" det är att det bara är jag, Fredrik och Icke som finns i hushållet,
det hade varit en ohållbarsituation efter bara några timmar om det funnits barn i hemmet.
.
Jag har sagt det tidigare men det tåls att säga igen, vi har otroligt bra grannar som ställer upp för oss. Vi har kommit med hinkar och flaskor till dom för att kunna fylla upp ett litet vattenförråd (vatten till Icke och för att kunna spola i toaletten). Sen har Sara låtit oss nyttja hennes fina nyrenoverade badrum! Ikväll när vi kom hem, efter att ha gjort min dagliga duschning efter stallet hos Sara, stannade Fredrik upp i ytterdörren "Det låter något". Det var både badrums- och kökskranen som spolade när vi kom hem. Vilken lycka!



Kommentarer
Postat av: Evelina

YEY för vatten!

När vi hade sommarteatern i Bjuruklubb och bodde i fyren så hade vi ju inget vatten, då fick vi kånka vattendunkar upp för berget och värma vatten på plattan som vi kunde diska i.

Tala om att man blir bortskämd med såna bekvämligheter som rinnande vatten, ofattbart att folk lever utan det!

2011-02-18 @ 14:38:28
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0