Lite svammel såhär på kvällskvisten

Jag tycker det är härligt när både jag och Fredrik kan vara hemma tillsammans, lika mycket unnar jag honom att få vara hemma och ha lite egen tid. Men jag måste säga att det är skönt att han jobbar och har hockeyn, för då hinner han inte stöka ner så mycket här hemma.

 

 

I lördags var både jag och Fredrik hemma, han försökte laga Skrället medans jag var i stallet. Det blev direkt från garaget, in i duschen för att sen hamna hos Sara. Blev lite lugnt festande för oss båda för jag jobbade igår och Fredrik var på hockeymatch på Åland hela dagen (05.30-21.30). Idag har Fredrik jobbat och jag varit hemma. I och med att jag hann plocka undan lite på lördag och lite på söndag, hann jag idag ta itu med grovgörat. Dammtorka, dammsuga, skura, tvätta tre maskiner, börja fålla gardiner och sy omtag, laga middag, duscha blommorna m.m. Härligt när man har det rent och fräscht omkring sig. Fredrik, Robban och Jocke har varit hem och vänt i princip. Vi åt lite mat innan de åkte till hockeyträningen, så nu måste jag hitta på något mer att sysselsätta mig med, disken från middagen är redan undanstökad. Funder på om symaskinen ska få jobba lite mer ikväll. Imorgon börjar veckan med full fart, bli halvlek på fredag då vi nog får finbesök av Johanna och Christian.

 

Nu är det tomt i knoppen så jag ska aktivera kroppen istället.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0