Ljus hemma

För att citera grannens lillasyster Jossan.

-Det kan vi göra på jullovet…

Då tänker jag och Hanna, vilket lov?

Men här från bloggen blev det visst ett litet lov, men nu är vi hemma igen och vardagen har återigen börjar rulla på framåt, mot slutet av detta år.

 

Julen firade jag för första gången utan min familj, vi tillbringade tre dagar nere i Skövde med Fredriks ”hela tjocka släkten”. Den största skillnaden är att de inte äter julbord på julafton, de äter kalkon, kändes inte det minsta konstigt för god mat är trotts allt god mat! Och julbord blev det på juldagen istället. Många säger att de redan innan julafton var less på julmat men jag kan inte sluta tänka på all god mat. Så dagens middag (köttbullar och makaroner) känns inte särskilt inspirerande efter tre dagar med fantastisk mat!

 

Både jag och Fredrik har tydligen varit ovanligt snälla i år, då både två fick sig en rejäl julklappshög. Ska fota lite allt eftersom sakerna hamnar på sina platser här i deras nya hem. Två som redan fått sig en plats i hemmet är de här ljusstakarna som jag och Fredrik fick av hans föräldrar i förlovningspresent.

 

Den första är en stilren och klassisk ljusstake från Georg Jensen, som fått sig en plats i hallen tillsammans med mina silvriga ljuslyktor från Indiska. Mycket vacker och verkligen i min smak! Funderar om jag ska köpa ett par andra ljus till den, känns inte som att kronljus passar till.

 

 

Fredriks pappa köpte den här ljusstaken åt oss, han har gått utbildning hos han som tillverkade den (hemma i Skövde har de flera speglar och väggkandelabrar som Fredriks pappa har gjort). Ljusstaken är utskuren ur ett helt trästycke (syns på den lilla bilden under).

 

 

klicka på mig


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina ljusstakar ni har fått :)

2011-12-28 @ 10:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0