Mycket avklarat på listan

Idag gjorde vi ett litet ryck hemma. Nu är det nya gardiner uppsatta i hallen, även julgardiner och gardinstång i köket, kyl/frys är omflyttade, rensade och städade, kökslådornas sista knopp sitter på plats och har satt upp en ny lampa i gästrummet. Sen har den vanliga dansen med dammsugaren ägt rum, bäddat rent i sängarna och plockat undan Fredrik och Viktors påhitt. Nu försöker Fredrik tvinga mig att sitta still, han blir stressad när jag springer runt och pillar på saker, själv tycker jag Amerikansk fotboll inte är intressant att sitta still och se på.

 


Mina änglar i hallen.



 

Har även hunnit med en liten ridtur, det har återigen blivit minusgrader = hårt i marken. Passade ändå bra med en skrittut i grusgropen efter gårdagens hoppning.

 

Jag, Hanna och Jossan kom ut på ängen en bit bort från stallet, två andra från stallet låg en bit bakom oss. Jag hörde ett rop och vände mig om, ser en av tjejerna ligga på backen medans hästen bockar ut på ängen. Jag hoppar av och tar Tiger och Monchie medans Hanna försöker få tag på den lösa hästen, tack och lov var han nyfiken på våra tjejer och kom mot oss. Tjejen som föll av låg fortfarande kvar på marken, hon hade blivit trampad på låret/knäet (hästen är den största i stallet, över 180cm i mankhöjd). Hanna följde med den andra tjejen (ägaren till hästen) tillbaka till stallet medans jag ringde Fredrik så han kom med bilen och skjutsade ner henne till stallet. Hon är medryttare på hästen och det var hennes första uteritt på honom, ägaren red på den andra hästen som de lånat med. Han hade blivit rädd för traktorn och gjort bocksprång (han är 5år så det är endel krut i honom). Hon kunde resa sig upp och ta sig sista biten till bilen på egen hand, så förhoppningsvis är inte skadat/brutet.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Nej men fy va tråkigt med tjejen som höll av :( Hoppas hon är okej!

2011-12-11 @ 16:50:19
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0