En vinter morgon

Kravlade mig upp ur sängen för att hinna med stallet innan jobbet. Blev förvånad när det även denna morgon låg snö på bilen.

 

Längs åkern tyckte Tiger att skritt eller trav inte var en lämplig gångart, det blev från skritt till galopp. Vinterkänslor?

 

Efter gårdagens kyla tog jag fram rumpvärmaren till sadeln (fårskinnspadd) som jag köpte ifjol på Globen Horse Show. Kan fortfarande inte begripa varför jag aldrig köpt en sådan när jag bodde i norr, den är helt underbar! Älskar att starta dagen med ett besök i stallet, är prefekt för Icke får en ordentlig morgonpromenad. Har insett att jag är lite bortskämd med en hund som man kan ha med sig på ridturer.

 

På tal om hundar fick jag en länk till Kicki´s Hundservice av min kollega till en kvinna som håller i hundkurser. För er som hälsat på hos oss vet kanske att Hundens Hus ligger bredvid gamla E4 precis när man svänger av till oss. Hon har varit där på kurs med sin hund och tyckte att hon var en jättebra tränare och att kursen var givande. Är sugen på att göra något med Icke, är svårt att hitta på vad man kan gör för att sysselsätta henne lite mer än bara motionering. Det finns mycket olika kurser att välja på så jag ska fundera vidare, så blir det nog en hundkurs till våren för vår del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0