Nu vet jag hur en nåldyna känner sig

Jag ser ut som en depprimerad tonåring med mina rivmärken på armarna och benen efter att ha dragit taggbuskar längs trädgården, de var snarare som mindre träd än buskar. Elden har brunnit på bra, men just nu känns det inte som att det finns något slut på alla stockar och buskris.
På fredag blir det fortsatt eldning, för snart ska vi bege oss till mitt jobb för att göra en mindre lageromläggning, kommer vara rätt så mör i kroppen imorgon.
.
De som bodde innan oss lämnade en rejäl rishög efter sig, och då menar jag inte jeepen som stod på tomten som visade sig varit såld sen janurai och vi flyttade in i september. Vi började elda lite sånt innan vi gick över till att elda det vi hittade i buskarna.
Första halvan gick som på räls, sen började krafterna sina lite, men vi tog oss hela vägen fram tillslut.
Efter bara några meter häck hade det börjat bli en majbrasa. Nu liknar det mer en häxbränningsplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0