Dag 4 av 6 lediga snickardagar

Passade på att vara förbi frisören och boka tid, imorgon ska mitt trista hår få sig en uppfräschning, men antagligen blir det samma gamla klippning. Fick lite tråkiga nyheter när vi var i Björklinge, Fredriks chef har bestämt sig för att sälja företagen, det är en man i Gävle som är intresserad, som det ser ut nu har Fredrik en månad kvar på jobbet, tris och mycket olägligt. Samtidigt har han gått i funderingarna kring att byta jobb, men det är mycket lugnare för tankarna att veta att man har något nytt och roligare att gå till när man själv bestämt sig för det.
Fick en sockerkick av glassen vi åt på vägen hem så när vi kom hem visste jag varken ut eller in, började sortera verktygslådan medan Fredrik gjorde lunch åt oss. Passade på att använda energin till att flytta ut från vardagsrummet och in till musikrummet, mäta sovrummet (inför tapetköpet) och vardagsrummet (tänkte måla några väggar med något annat än vitt). Sen blev det ett litet gympa pass i form av upp och nedstigning från våran höga pall, jag målade taklisterna och en bit in på taket inför takmålningen.
Nu är vi klara med takmålningen, spackling av projektor väggen (viktigt at det blir ett slätt underlag så man inte stör sig på något när man ser film) och förhoppningsvis är sista (fjärde lagret) målat på fönster och dörrfodret.
Imorgon tänkte jag leta upp nån gardinstång, vore trevligt med lite ombonat tyg i hemmet. Sen ska vardagsrummet grundmålas sista varvet. Jag ska klippa mig. Och vi tänkte in till stan för att fixa tapet, färg och lister.
Passade på att vara förbi frisören och boka tid, imorgon ska mitt trista hår få sig en uppfräschning, men antagligen blir det samma gamla klippning. Fick lite tråkiga nyheter när vi var i Björklinge, Fredriks chef har bestämt sig för att sälja företagen, det är en man i Gävle som är intresserad, som det ser ut nu har Fredrik en månad kvar på jobbet, tris och mycket olägligt. Samtidigt har han gått i funderingarna kring att byta jobb, men det är mycket lugnare för tankarna att veta att man har något nytt och roligare att gå till när man själv bestämt sig för det.
.
Fick en sockerkick av glassen vi åt på vägen hem så när vi kom hem visste jag varken ut eller in, började sortera verktygslådan medan Fredrik gjorde lunch åt oss. Passade på att använda energin till att flytta ut från vardagsrummet och in till musikrummet, mäta sovrummet (inför tapetköpet) och vardagsrummet (tänkte måla några väggar med något annat än vitt). Sen blev det ett litet gympa pass i form av upp och nedstigning från våran höga pall, jag målade taklisterna och en bit in på taket inför takmålningen.
.
Blev ett litet uppehåll i stor ixandet då värmekillen var förbi och pysslade lite. Nu är vi klara med takmålningen, spackling av projektor väggen (viktigt at det blir ett slätt underlag så man inte stör sig på något när man ser film) och förhoppningsvis är sista (fjärde lagret) målat på fönster och dörrfodret.
.
Imorgon tänkte jag leta upp nån gardinstång, vore trevligt med lite ombonat tyg i hemmet. Sen ska vardagsrummet grundmålas sista varvet. Jag ska klippa mig. Och vi tänkte in till stan för att fixa tapet, färg och lister.
.
.
Innan dörren är det tänkt att projektorbilden ska vara.
Krokarna är som sagt köpta på Åhlens, 69kr om jag inte minns helt fel.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jättesöta krokar!

Jag känner på mig att ni kommer att få det riktigt fint och mysigt i huset. :)

2010-09-28 @ 22:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0