Tog sig en egen sovmorgon

Många av er känner våran hund Icke, en glad och kelsjuk schäfer tik, som kan vara lugnet själv ibland. De flesta känner nog även till att man ska gå en morgonpromenad med sin hund, för den har trotts allt legat inne en hel natt och behöver göra sina behov och få sin motion. Jag tror inte Icke vet om det. Jag och Fredrik steg upp efter att ha tagit oss en kort sovmorgon till klockan nio, Icke sträcker på sig i sin hundbädd och vi börjar klä på oss och går till köket för att göra frukost. Upptäcker att jag inte har någon svans snurrandes omkring mig, går tillbaka till sovrummet och ser att Icke har krupit upp på Fredriks sida av sängen och ligger där och sover. Ja vad säger man, sådan husse sådan hund? Båda två skulle kunna bosätta sig i sängen lång in på dagen om de fick. Just nu innehar Icke tronen som husets sjusovare.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0