Snipp snapp slut på denna helg

Gårdagen flög fram. Vaknade, åkte till jobbet, insåg att jag fått med Fredriks båda bilnycklar *shit*, körde hem på min korta lunch och fick en macka att äta på väg tillbaka, direkt till stallet, hem igen, möttes av en mycket besviken hund när jag kom hem i stallkläder, klädbyte igen, middag hos våra nya grannarna och kvällen avslutades kl tre. Gissa om jag är glad att vi ställde tillbaka klockan en timma idag!

 

Igår när jag och Tiger var ute och red längs grusvägen mellan några ängar, gjorde hon ett utfall framåt, jag tittade bakåt för att se vad som skrämt henne. Bredvid oss på ängen kommer ett rådjur springandes, det springer förbi och sneddar sen över till ängen på andra sidan framför oss. Är fortfarande lika fascinerad över dess söta djur.

 

Åkte till stallet på tok för tidigt, men var så ”illa tvungen” för det skulle hinna bli mörkt efter jobbet. Vi fortsatte träna på den samlade galoppen och la in en del avbrott. Fin fin fin är hon flickan min, lite synd bara att hon lagt på sig endel vinterpäls då det fortfarande är +10 grader på dagarna, vilket gör att hon blir lite svettig.

 

Efter jobbet mötte jag upp Fredrik på Gränby köpcentrum och efter lite letandes hittade jag ett skärp och strumpbyxor till Rock´n´Roll festen på lördag. Ska gräva lite bland mina kläder och se om jag fåt ihop en outfit.

 

Nu är det fyra dagars jobb kvar innan jag är ledig, tre i Barkarby och en i Uppsala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0