Nu är det dags för fredagsmys... igen?

Dagen började direkt från sängen till bilen. Vi (eller rättare sagt Fredrik) behövde lite saker för att kunna jobba med bilarna. Väl hemma tog jag och krattan ett varv på parkeringen. ALLA träd ska ner! Självklart förstår jag att de gör nytta genom att suga upp en hel del vatten och på så sätt hålla gårdsplanen lite geggfri och de är väldigt vackra på sommaren. Men det är ett h*vete just nu, sjukt mycket löv som ligger på marken. Det kommer iaf gallras ut några stycken levandes träd och sen så ska även de döda träden ner (flera träd har växt upp för nära varandra och därför dött).

 

Sen fortsatte jag inomhus med sista finliret på golvlisterna i vardagsrummet och dörren till vardagsrummet. När jag satt och målade slog det mig, det är redan fredag igen! Tiden går just nu ruskigt fort. En vecka har hunnit passera och jag har knappt märkt det. Min pappa fyller år på söndag, han fyller år i slutet av hösten och nästan början av vintern, och det känns fortfarande som september, väldigt förvirrande. Nästa helg ska vi till Linköping på personalfest, med rock tema, och jag har inte hunnit ägna en sekund att fundera över det. Måste bestämma vilken stil jag ska ha och införskaffa det. När ska jag hinna det? Vi ligger efter med husfixandet, fortfarande massor som behöver fixas omgående och innan vintern kommer, jag måste hinna till stallet lite oftare, vi måste lösa problemen med bilarna för det är ohållbart att ha en bil när Fredrik ska börja på sitt nya jobb på måndag, och jag kommer behövas i Barkarby även nästa vecka.

Ingen positiv dag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0