Husvisning, del 3 Sovrummet

I det rum vi ska ha som sovrum har det hänt en hel del (och det är endel saker kvar som ska åtgärdas). Den inbyggda garderoben som stod här rev Fredrik ut, vackrare saker har man sett i sitt liv. Som i hälften av alla andra rum fanns det här en spegelvägg (dom verkar ha älskat att se sig själva). Golvet är självklart slipat, väggarna har vi valt att gipsa om, målat vita och gjort en fondvägg. Vi ska lägga nytt tak för det är lite väl skadat på vissa delar, Det blir nya golv-, taklister och dörrfoder. Vi står lite i valet och kvalet mellan garderob och inte garderob. Nu ska vi bo in oss lite och se vilka förvaringsmöjligheter vi har och hur vi vill lösa dom. Och det är en hel del inredning som ska på plats, har en liten dröm om att göra en form av sänghimmel, ska suga vidare på den karamellen för att få den bästa möjliga lösningen.

 

 

Det känns otroligt bra att efter två års tid ha fått ett sovrum, nu kan Fredrik komma hem efter sina sena hockeyträningar och tända lampan utan at väcka mig. Och känslan av att få sova i en riktigt säng njuter jag fortfarande av, har haft endel problem med ryggen den senaste tiden så vi får hoppas att mina nya sovvanor hjälper till med det åt rätt håll.

 

Sängramen kommer som de flesta ser från IKEA (serien Malm), byrån är från MIO (Möja heter den serien), silver spegeln kommer från JYSK, den gråa pläden fick jag av Stina för nått år sedan(kommer från Hemtex), de gråa kuddarna är från Indiska, sängkläderna från Hemtex och min fina nya lampa är från Indiska (tack till min mamma).

 

Känner att JYSK, IKEA, Hemtex och Indiska är fyra välrepresenterade butiker i vårat hem.

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Mysig säng!

Skum placering av fondväggen!

2010-10-16 @ 15:18:48
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: Ewe

Är inte de själva tanken med en fondvägg? Att den ska stå ut? Jag tror det hade blive finare att ha fondväggen bakom sängen ändå, annars står ju sänghimlen ut Och väggen eftersom den är satt på sidan. Aja :)

2010-10-18 @ 10:35:38
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: S

Fan vad duktiga ni är =)

2010-10-18 @ 15:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0