Husvisning, del 3 Köket

Nästa rum är köket som ligger direkt till vänster när du kommer in i huset. Köket vi har nu är lika stor som lägenheten vi bodde i inne i stan (alla “rum” inräknade). Hit har vi inte kommit än med renoveringen. Som ni ser går även det här rummet i temat svart. Vi funderar vilken färg vi vill ha som grund i köket och vilken färg skåpluckorna ska bli. Troligtvis är det gamla mått på skåpluckorna så vi måste måla om ist för att byta till nya (men jag tycker om stilen på skåpluckorna, den passar bra in i det här äldre huset). Ska se om vi hittar någon som målar om skåpluckor till ett vettigt pris här I Uppsala.

 

Som en liten parentes kan jag berätta att de inte hade plockat ur varken lådorna eller luckorna och i kylskåpet stod det kvar mat. Kan tänka mig roligare saker att göra än att städa undan andra människors gamla mat och annat skräp.

 

I köket har de påbörjat att riva ner väggen bakom spisen in till teglet, de har påbörjat att sätta upp gipsskivor (men ist för att göra klart har dom bara målat på allt), allt kakel är ner rivet från väggen ovanför köksbänken och de tog med sig alla knoppar till skåpen och även i det här rummet är det fuskmålat, de har målat runt vägghyllan och bakom kylskåpet är det inte målat (vi har ställt dit ett stålfärgat kyl/frys, det fanns endast ett kylskåp i köket). Men vi har en diskmaskin och en stor spis (i lilla lägenheten hade vi två kokplattor och en ugn som såg ut som en micro), just nu väger de två sakerna tyngre på plus sidan med vårat ”nya” kök.

 

Men som sagt köket kommer bli en utmaning, vet inte vart vi ska börja, så vi kommer pausa köket ett tag, det fyller ändå sin funktion.

 

Jag har lärt mig någonting nytt, att sätta fingerkrokar. Har alltid haft panellängder men här i huset passar det inte riktigt in, vill få en ”äldre” mer ombonad stil med breda gardiner. Jag har fäst i första fållan, hoppat över två och fäst i den fjärde, sen har jag lämnat en innan jag började med nästa. Bilden på hur de blev på väggen får ni i samband med vardagsrums/finrumsbilderna.

Nu ska Fredrik bege sig till hockey träningen och tar då internet med sig. Så vi får helt enkelt avruna här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Bea......Dessa gardinen måste du ju göra franska veck på...skulle bli så fint. :)

Nej då så duktig. Är ledig snart så vi får fixa resten av gardinerna....

Ses imorgon!

2010-10-13 @ 21:10:45
URL: http://madebyjinna.blogspot.com/
Postat av: Ewe

Varför tar han internet med sig när han ska på träning? :S

2010-10-14 @ 14:36:38
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: Ewe

Aha då förstår jag!



Men du är ju inte en lite snäll du.. jävla elak.. sitt där och ha de varmt och skönt du och tänk inte på mig!

2010-10-15 @ 11:29:26
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0