Härliga höstdag

Vilken fantastisk höstdag det blev idag, solen sken för fullt! Fredrik var duktig och bytte till vinterdäck, blir några dagars jobb för mig i Barkarby nästa vecka med så då ville han att jag skulle köra säkert, snäll och omtänksam han är. Själv har jag målat första lagret på golvlisterna i vardagsrummet och vi hjälptes åt att slipa till vardagsrumsdörren och även grundmåla den med. Äntligen är vi i gång igen.

 

Självklart har jag varit i stallet idag, plockade fram fårskinnsulorna (blir nog att köpa ett nytt par till i år), och en fodrad jacka istället för vindjackan och tog på mig understället. Satt och drömde mig bort igår om lite nya stallsaker. Mina vinterridstövlar gick sönder i fjol, men vinterstövel Steeds från Hööks låter väldigt härlig ”… helfodrad med teddy …” ska nog göra ett besök på Hööks i veckan, tänkte även kika på en lila fleece tröjan (allt allt allt i min värld är i färgen lila nu). Redan i fjol blev jag sugen på reflexridvantarna från Mountain Horse, hittade dom på Citygross, tjocka och synliga. För att synas ännu mer måste jag köpa en ny pannlampa, hittade en på Horze till ett vettigt pris, då jag lyckat tappa bort den jag hade i fjol. Jag har redan ett reflexridtäck men hur bra vore inte det nya från Horze, man syns väldigt bra framifrån också.

 

Icke har iaf fått sig något nytt, Hööks har 15% rabatt på alla reflexer tom söndag, så Fredrik köpte ett reflextäcke till henne så hon kan följa med mig till stallet även på eftermiddagarna när det börjar skymma. Tiger var väldigt fundersam först vad det var för något som sprang bredvid henne, men sen insåg hon väl att det bra var lilla tokan. Det kyligare vädret verkar ha gett min häst ännu mer energi, för idag stod det en bil parkerad på åkern där vi brukar rida, och det var inte alls okej tyckte Tiger. Tre försök till att rycka iväg i galopp blev det, så det blev en ”lugnare” och kravlös skritt och trav ridtur.

 

Icke är sugen på att gå in och berätta för Fredrik att vi är hemma från stallet.

 

Nu håller Fredrik på att göra middag till oss, fläskfilé som legat i en rödvinsmarinad, gissa om det luktar gott!

 


Kommentarer
Postat av: Anne-Berit

Ledsen om jag gör dig besviken Bea, men Spanien är inte helt bestämt ännu......

2010-10-23 @ 09:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0