Ny utrustning till mig och hästen

Vad lediga dagar går fort, en bidragande faktor är nog det här mörkret som kommer fort på eftermiddagarna. Det blev en välbehövlig sovmorgon idag, innan det var dags att ta tag i högen som växt fram i hallen med diverse saker, nu är allting åter på sin plats. Blev som vanligt storstädning, vårt främmande kommer imorgon kväll (istället för torsdag lunch). När jag ändå var i farten plockade jag fram lite julsaker, hade tänkte göra det på torsdag egentligen (jobbar fredag och framåt) men det är trevligare att vara social med vännerna då. Var väldigt spännande att plocka fram allt, mycket saker som jag glömt bort att jag har, de har inte blivit uppackade på flera år då jag har flyttat runt mycket.

 

Om någon är intresserad har vi lite rum över och jag behöver en förste hästmotionerare *suck*. Hon var mer vild än tam idag. Red förbi ett hus där de höll på att lägga om taket på en stor lada, inga större konstigheter. Men när vi passerat huset och vinden gör att plasten blåste/slog mot taket så kunde man tro att det var världens undergång. Full fart framåt på asfaltvägen, fick snabbt ”stopp” på henne, men då blev det studsande steg i sidledes eller backandes mot dikena, till råga på allt kom det en bil framifrån och en bakifrån. Lyckades rida förbi den mötande bilen och svänga in på en avfart. Höll mig resten av ridturen i skogen och försökte trava i joggingtempo. Tror hon har blivit brunstig, gick och skrek mest hela ridturen *suck igen*. Jag vet att jag har sagt det förut, men guuud så skönt det ska bli med ridhus, kunna rida lite trotts att det hunnit bli mörkt innan man är hemma från jobbet.

 

Ett plus är mina underbara ridstövlar, dom värmde härligt på benen. Nu är det bara en rumpvärmare som behövs.

 

 

Den svarta tröjan jag köpte på Hööks, för halva rea priset dvs 120kr. Hade tidigare en fleecetröja med luva, men det blev lite stryp varning när man vill stänga igen jackan helt.

 


Dagens klädval. MH vinterridstövlar, Whitaker ridbyxor, MH vinterjacka, svart tröja Hööks, mössan är nog min systers gamla.

 

 

Det jag föll för hos ridstövlarna är dragkedjan som går lite på utsidan, då jag annars har svårt att få ner min fot, för hög vrist kanske? Såg ett par Catago ridstövlar med samma typ av dragkedja, dom blir mina för den nätta summan på 2.700kr. Hoppas jag varit snäll i år, annars är ju inte födelsedagen allt för långt bort efter jul ;P

 

 

Lite bling bling i tillvaron gör att man drar på smilebanden, nosgrimman (och pannbandet som följde med) är av lack. Kul med något nytt.

 

Har inte blivit något husfixandes (mer än städning). Fredrik har/är med näsan i Volvon, vore skönt om vi kunde ha den när vi ska till Barkarby. Sen blev det ett besök hos Bildemo, så nu har jag inge pyspunka längre. Hoppas alla dessa bilproblem ger sig snart, nu avlöser de bara varandra.


Kommentarer
Postat av: elvira - ridahest :D

sv; :OOO kan man beställa från internet?:D

2010-11-23 @ 20:52:02
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Malin & Anton

Ställ gärna en fråga till oss på bloggsvar :) Du hittar den till höger i vår blogg!

2010-11-23 @ 20:52:15
URL: http://sparamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0