Snälla cyklister TÄNK efter

Igår när vi körde hem höll jag på att få en hel del cyklister på motorhuven. Dom kommer cyklandes i bredd i en kurva utan lysen, cyklar mot rödgubbe och kör full fart ut mot vägen och ska korsa den. Dom verkar inte vara så rädda om sina liv, eller att andra trafikanter ska se dom. Och dom blev väldigt förvånade och fick lite smått panik när dom såg bilen, som om dom aldrig sett eller trott att bilar kör på vägarna. Dom borde få sätta sig bakom en ratt och se att cyklar utan lyse och reflexer inte syns i mörkret.  Tur att man själv börjar vänja sig vid alla smått tokiga cyklister som kör omkring.

 

Nu har jag bokat flyg hem till norr! Är hemma mellan den 3-9 juni, då fyller min minsta lillebror år och min morfar fyller 80 år och ska ha öppet hus för släkt och vänner. Längtar, längtar, längtar. Hoppas på fint väder så då ska mina föräldrar få grilla åt mig, tror jag ska skriva en matsedel för veckan jag är hemma. För visst är det något speciellt med sina föräldrars mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0