Oturs förföljd?

+9 grader i skuggen. Strömmar vatten från taken. Vägarna ligger fria. Ridbanan är nästan fram tinad. Äter en McFlurry och njuter av att våren är här. Det var gårdagen, idag är den en annan visa. Hela Uppsala ligger nerbäddad under ett vitt lager. Sikten är dålig och underlaget slirigt. Kom huttrandes hem efter en ridtur och ångrar mig nästan att jag ens gått ut idag.


Jag åkte och hämtade upp Sara igår kväll så hon skulle slippa bussbyten för att ta sig till Hannah (var lite födelsedagsfika/fest planerad). Vi funderade om vi skulle lämna bilen hos Hannah eller parkera den i garaget hos mig och gå sista biten. Kändes lite otryggt att lämna bilen ute i ett område jag inte känner till. Så vi tog oss en promenad från mig till Hannah (passade på att äta en Max burgare som fick bli vår middag). Idag när jag och Fredrik går ut till garaget för att hämta min bil (skulle skjutsa han till sin bil som han lämnat hos Hannah och Per innan jag skulle hämta upp Felicia för vår ridtur) då är det någon j*vel som under natten har backat in i min garageport och tryckt in den innanför stålramen så den går inte att få upp! Hade gärna fått vara någon annan helg än denna. För ikväll ska jag hämta Johanna på tågstationen klockan 21.00 (Fredrik har fotbollsträning kl 21) och sen ska jag skjutsa henne till Arlanda imorgon 04.00. Så vi hade behövt varsin bil. Jag ska nämligen till jobbet direkt efter och hade tänkt till stallet senare under dagen. Men Fredrik behöver sin bil för att ta sig till och från sitt jobb.  Finns ingen vi kan kontakta för att få det fixat i helgen, får bara information om att ”är det ett akut ärande ring 112” av talsvaret. /En väldigt irriterad och arg Bea


Kommentarer
Postat av: Ewe

Men så är det här också.

En gång när Mirjam kom hem från en resa och skulle ta hissen upp så fastnade nyckeln i hissen.

Och då stod det att man under OB tid eller nått.. skulle ringa 112 så de va bara att göra de!

2010-03-21 @ 18:57:51
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0