Ambulans färd

När jag gick på lunch hade jag missade samtal från min familj. Min äldre lillebror hade spelat snö rugby på skolan och en klasskompis hade ramlat på hans knä. Det blev en ambulans tur upp till akuten och där blev det en titthålsoperation. Det positiva är att de inte hittade någon skada, men det negativa är att de inte kan förklara anledningen till varför han inte kunnat röra på knäet.
När jag pratade med honom mådde han bra, varit lite groggy efter narkosen, nu är det kryckor som gäller en stund tills han känner att det är bättre.


Jag var helt slutkörd när vi äntligen fick gå hem för dagen. Hade fått sms av Fredrik ”Har handlat god mat. Skynda dig gärna hem. Puss”. Mitt blodsocker släpade i marken så det var det bästa som kunde hända. Lasagne med fetaost sallad. Tack älskling. Nu är det min tur att vara lite duktig, ska fixa lite tvätt medans Fredrik ska och spela en intern hockeymatch. Förhoppningsvis blir det sängen väldigt snart, har en lååång dag framför mig. Längtar tills nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0