En dag i Göteborg

Efter att min pojkvän hållit mig vaken större delen av natten genom att leka/mysa med katten. Jaga ljuspricken leken är lite irriterande när man försöker sova, och det är bäst att hålla alla fingrar, tår och andra kroppsdelar innanför täcket annars är det lätt att en katt fastnar i dom. Tog vi oss upp för att  besöka Göteborg, jag har bara varit där som snabbast en gång tidigare och då var vi bara inne i Nordstan.

Vi gick och gick och gick mellan olika butiker. Jag försökte hitta en klänning som inte bara bestod av svart,brunt, beige, men det var som vanligt en hopplös uppgift. Det blev slutligen en ny svart liten handväska.


Vi avslutade dagen i Göteborg med att sätta oss på en uteservering och njuta av mat och alkoholhaltiga drycker, är allt bra härligt med semester.

Oturligt nog hann vi hem för att nu sitta och se fotbollen, men imorgon är det äntligen slut på detta VM.

Dagens kommentar stod Fredrik för när vi satt på tåget till Göteborg:
-Va?! Tar det 1½ timma att åka tåg till Göteborg, jag trodde det tog typ 40min!
Jag och Liselott tittade fundersamt på varandra.
-Ja det gör det Fredrik, det tar 40min till Sthlm från Uppsala och mellan Sövde och Göteborg är det dubbelt så långt.

Dagens ursäkt kom från Liselotts pojkvän:
Varför han inte följde med till Göteborg, han skulle spela boule.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0