Duschade utomhus

Var skönt att inte måsta stiga upp idag, jag och Icke låg länge och väl i sängen. Sen var jag duktig och gjorde ett ryck här hemma, så nu är det diskat, dammsugit och undan plockat. Jag är mycket effektivare när Fredrik inte är hemma så det gäller att passa på när man har "en stund för sig själv".

Sen hade jag tänkt mig några timmar i stallet och ha det lugn och skönt. Men himlen bestämde sig för att öppna sig ovanför Björklinge när jag kom dit. Medans Tiger fick mummsa i boxen lagade jag ett vintertäcke och städade sadelkammaren. Så nu har jag gjort tillräckligt med duktigheter för idag ;P

Då jag inte får nån ordning på min dator la jag in mina mobilbilder här på Fredriks dator. Så ni ska få se sötnsarna från Skövde.


Det är är den sötase Doris som är Daisys andra föl. Man skulle kunna tro att Tiger är hennes mamma för båda är lika grå/vit spräckliga i ansiktet och halsen. Har mest bara närbilder på henne för hon försökte sitta i knäet (eller iaf kelas väldigt mycket).


Ponnyn till vänster är Doris halvbror Pilgrim som nu har blivit en stor ett åring.


Det här är Cayenne som är Cristalles första föl, hon står och kliar sin mamma medans jag kliar henne. Hon är otroligt smäcker och har ett super fint steg! (Hon hade fått ett litet sår på hasen därav det stora bandaget för att få det att sitta på plats)


Sist men inte minst är Chakira som är Chatines andra föl (Cristalle är hennes första föl), det är inte lätt att vara en stor flicka och försöka nå ner och äta.

Kommentarer
Postat av: Corinne Sandberg

Sv. Jag pluggar på ett hästgymnasium & bor på deras internat på terminerna. Dock hade huset vi skulle bo i, blivit utdömt pga brandrisken.. "/



Precis! Vi som har haft hästar större delen av våra liv, kan inte tänka oss att göra någonting annat :P

2010-07-29 @ 15:54:00
URL: http://corinnesandberg.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis

svar: Ah okej :) jag har haft tur att de jag beställt alltid har passat.. dock gick ett par skor sönder men det var smidigt att skicka tillbaka :) inga problem alls.

2010-07-29 @ 22:49:50
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

SV: Åh Tack :)

Det är aldrig för sent att börja ;)

2010-07-30 @ 07:41:36
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja storasystrar har ju full koll på allt ;)



Jag lyckades tillslut sälja henne, hon gick inte rida ensam och när siri flyttade till Uppsala hade jag lite(underdrift) problem att motionera henne.. Sen en vecka efter jag skickat henne dog hon av vad som verkar vara en hjärnblödning :/ Hade kännts bra att få gräva ner henne henne och för att inte tala om försäkringspengarna..



Hur är det annars med dig då? :)

2010-07-30 @ 09:11:49
URL: http://tigerfian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0