Känslosam dag

Det första jag möttes av när jag steg upp var ett 1dm i diameter stort hål i en av mina handdukar, ni kan gissa vem som är den skyldige. Nu har jag ett stort problem, jag har en okomplett uppsättning av handdukar?! Vad ska jag göra? Slänga den andra handhandduken som är udda och köpa två nya? Dom kommer inte matcha helt i design och färg till badlakanen, de jag har är bruna och beiga stora ränder. Vilket elände för en perfektionist som jag.


Efter att jag skjutsat Fredrik till jobbet begav jag mig till verkstaden för att se hur det gick för Fredrik M. Han hade precis fått dit den nya muttern och ”stålpinnen” (har ingen som helst aning om vad den delen heter), då bytte vi olja och oljefilter. Men bilen ville ändå inte starta. Så han fortsatte skruva och dra lite i motorn och tillslut gick den igång! Medans han fortsatte lyssna på motorljudet åkte jag till jobbet. Var bara in och lunchtäckte idag. Så efter jobbet möttes vi upp igen och jag fick ta med mig Skrället hem. Var en väldigt känsloladdad bilfärd att få sitta i sin lilla älskling igen som återvänt från en dödsdom. Nu ska bara en sista sak åtgärdas innan vi ska boka en besiktningstid, är lite nervös men hoppfull då den gått igenom alla år tidigare.


Imorgon är jag ledig igen och ska självklart till stallet. Är väldigt peppad. Sen ska jag försöka vara lite duktig och kompensera upp min slöa helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0