Hästprat igen

Känns alltid lika konstigt med kortdag på jobbet, men skönt är det. Sen fick jag kavla upp ärmarna och göra en kraftansträngning i stallet. Har inte kört Tiger på över en månad så vagnen var översnöad och fastfrusen, efter endel skottandes och hackandes (med en hund som var i vägen för hon trodde att vi lekte nån jättekul lek) lossnade vagnen tillslut. Då var det dags för Tiger att göra ett kraftprov, vi körde grusvägen som de skottat, inte lika mycket som jag trott, så hon fick kämpa på bitvis och visa vilket muskelpaket hon är. Själv blev jag slut den lila biten jag var tvungen dra vagnen i snön. Är kul att kunna variera motioneringen av hästen, så det inte bara blir konditionsträning, utan att hon får kämpa med hela kroppen och jobba/skjuta ifrån ordentligt med bakbenen. Syns skillnad på hur olika stark hon är i sidorna när man kör, då vet man vilken sida man behöver bygga upp när man rider.


Blev ett hästinlägg idag. Är iofs vad min dag handlade om, och nu tänkte jag vara lite duktig innan Fredrik kommer hem och plocka undan, så han kan göra lite mat åt mig :D hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0