Nu ska det ridas!

I och med att jag skulle skjutsa Fredrik till jobbet kl nio blev det en tidig ridtur. Jag och Felicia begav oss ut på en längre runda runt byn, ca en timma tog den. Trodde att Tiger skulle vara slö och motvillig i och med att hon vilat i ca en månad. Men gissa om jag hade fel, hon var väldigt pigg och glad över att få vara ute och ridas, hon var lätt i handen och jobbade på förvånansvärt bra. Några ridpass till så är hon på samma nivå igen som innan hon sträckte sig i hagen. Är skönt med brodd runt om, hon halkade inte till en enda gång idag. Felicia hade riktigt häftiga snösulor på CheraLi, snorgröna. Tiger vill också ha såna.


Sitter och gör inget vettig vid datorn och försöker lyssna på lite musik på YouTude, något som jag blir väldigt irriterad över är när YouTube säger ”denna video är inte tillgänglig i ditt land”!?


Hade en riktig svacka igår efter jobbet, känns bättre idag men vi får se hur det kommer bli under veckan, hoppas på det bästa. Vi försökte göra lite fredagsmys iaf, MAX mat, blandgodis och film. Såg Bröderna Grimm (var jätte länge sen jag såg den senast). Jag älskar verkligen sagor, kanske borde önska mig en riktig sago bok i födelsedagspresent, med gamla klassiska sagor och folksagor, så Fredrik kan ha högläsning för mig på kvällarna igen.


En positiv sak som hände igår var att reservdelarna till min bil kommit, 84kr blev det! Gissa om jag blev glad, trodde det skulle bli mycket dyrare. Imorgon ska Fredrik M göra ett nytt försök att få liv i Skrället, så håll tummarna!


Nu ska jag försöka fördriva tiden tills jag ska hämta Fredrik, han jobbar till stängning så det blir efter kl 17. En dusch ska jag försöka åstadkomma, känner mig inte motiverad att göra så mycket just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0