En lördagskväll

Ååå vad trött jag är, men det börjar vara dags att komma igång med dagen om allt ska hinnas med. Både min och Fredriks bil ska pysslas med (min ska bytas bältesspännare på och hans ska startas igång, den var helt död igår), sen ska jag självklart till stallet (hade tänkt hinna rida den längre rundan) och ikväll ska vi bjuda på tack middag till Sofia och Fredrik M för all hjälp med bilen, så det kräver en vända förbi affären för lite mathandling.


Igår var det en spontan kväll som blev väldigt rolig. Vi åkte och hämtade upp Sara och stannade på en restaurang som man kör förbi när man åker till henne, Java. Vi åt Mongolisk BBQ, inte riktigt lika stort urval som i Sthlm, men gott var det. Sen körde vi sista biten in till stan, målet var en biljardhall. Medans vi letade parkeringsplats såg Fredrik genom skyltfönstret att dom visade Modo-Frölundamatchen (som slutade 3-2 för er som inte hade koll på det) inne på Bowlaget. Undertiden vi väntade på Krille slog vi oss ner och såg matchen, det var mer en bowlinghall/uteställe, väldigt trevligt. Efter att Krille mött upp oss gick vi till Biljardhallen, slutade 3-0 killarna mot tjejerna. Så då var det bara att promenera vidare, vi gick sista biten in till stan och satte oss på puben O´Connor. När vi satt där och drack och pratades kom en kille och slog sig ner vid Fredrik, första tanken var ”Åh nej nått jobbigt fyllo som ska kramas och pratas”, det visade sig vara Jens, man är fortfarande lite ovan att träffa på människor i Uppsala som man känner. Det blev en riktigt härlig kväll där man äntligen fick känna av att det var helg på riktigt, och att göra något annorlunda som att spela biljard (iaf i min värld) var riktigt roligt trotts att vi förlorade, men vi förlorade inte stort iaf.


Ska försöka ruska liv i han som ligger bredvid mig, brukar vara lite svårt på hans lediga dagar.
Wish me luck.


Kommentarer
Postat av: Dann

Jag beundrar er som kan ta hand om hästar... ni verkar ansvarsfulla och alert! Själv är jag livrädd för hästar :s

2010-01-24 @ 11:11:34
URL: http://gwapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0