En liten krock idag

Blev upp ännu tidigare idag för att hinna med stallet innan jag skulle börja jobba klockan tolv. En liten bit innan stallet finns det en konstig korsning som ser ut som en triangel, och precis längs triangelns sidor är vägen så smal att den är enkelriktad (man väljer att släppa förbi mötande bilar, annars skulle man skrapa sidan på bilen). Jag fick en mötande bil innan korsningen så jag väntade och släppte den föra. Precis när jag kört genom korsningen kommer en buss, jag glider upp lite i nästa avfart och stannar, självklart blinkar bussen och ska svänga dit. Jag börjar krypköra framåt, vägen bil ännu smalare och bussen kommer i ganska hög hastighet. Det är ca 5-10cm mellan oss när vi möts (känner lite panik, bilen ska besiktas om mindre än en vecka, vore typiskt om något mer hände) i slutet av bussen finns det lampor rätt långt ner som sticker ut, perfekt i höjd med min backspegel. Krock, bussen slår i min backspegel! Tack och lov är min backspegel strakare än bussens lampor.


Sen blev det en väldigt kravlös ridtur. Trav i joggingtempo och en galopp i djupsnön. Blåste väldigt kallt idag, Fredrik var lagom glad när jag kom och kröp ner i sängen hos honom med samma kroppstemperatur som en isbit (har inte världens bästa kroppstemperatur i vanliga fall). Han var snäll och stoppade om mig med två lager täcke.


Är som sagt snökaos i Sverige. Skulle inte använda det uttrycket för att förklara hur vädret är här nere. Javisst det blåser och snöar. Men snökaos? Nej. En vanlig snöig dag i min värld. Att måsta sopa av bilen efter jobbet och skotta framför garaget är inte någon katastrof, jag är snarare glad över hur lite man måste göra det här nere.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0