Dagens skämt

Efter lite puffandes fick jag upp Fredrik ur sängen och vi begav oss till stallet. Solen sken och temperaturen börjar äntligen arbeta sig uppåt, var bara -15 grader idag. Blev en promenad längs vägen så vi fick solsken på oss. Ikke sick sackade mellan åkrarna och jagade snöbolarna Fredrik kastade åt henne. Över krondiken och hoppandes ut i snölandskapet, hon var överlycklig! Snälla Maja hade lagt på Flickan fleecetäcket och satt på henne halstäcket. Är skönt att veta att man inte behöver fundera och oroa sig över om hästen är tillräckligt varmt klädd.


Sen blev det en vända förbi Mekonomen. Fredrik M trodde nämligen att det är batteriet som gett upp på min bil. Nu är jag ca 1100kr fattigare men förhoppningsvis en fungerande bil rikare, återstå att se imorgon.


Blev en liten biltur till Barkarby idag, bytte en julklapp som vi fått dubbelt och gjorde lite studiebesök. Då kommer vi till dagens skämt. Granne med Jysk och Rusta i Barkarby ligger Babyland, ovanför en lagerport vi huvudingången stod det ”Monteringsverkstad”, inte visste jag att Babyland behövde en monteringsverkstad. Det såg väldigt lustigt ut.


Köpte en ny hundbädd till Ikke som vi ska ha i Fredriks bil, för tillfället får den vara inne bädd tills vi köpt en ny att ha inne. Nu ligger Ikke och sover gott på bädden, gissar att dagens springpass i djupsnön har tagit ut sin rätt.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0