Barbackaridning

Var skönt med en kort dag på jobbet idag (8-15). Efter jobbet blev det stallet tillsammans med Felicia. För att inte bli allt för frusna red vi ut barbacka, frös inte ett dugg idag! Det märks att Flickan vilat/skrittats, hon var väldigt pigg och glad, och tyckte det var kul att få komma ut. Har fått en pannlampa som min mamma skickade, den passade utmärkt idag. Man kan ställa in olika styrkor på den och vinkla den, på hemvägen när det hinnit bli mörkt såg vi fortfarande var ”grus”/snö vägen gick. Imorgon får hon fler och längre broddar och snösulor runt om, så på lördag ska vi ut på en längre ridtur, hoppas vädret fortsätter vara milt, kanske ännu mildare?


Känner mig väldigt trött just nu, ska man inte bli piggare när vi går mot ljusare tider? Verkar som förkylningen är på väg att ta ett varv till mellan personalen på jobbet, börjar vara snörvligt och segt igen.


Har fått schema för några veckor framöver. Kommer ha det väääldigt lugnt framöver på jobbfronten. Undra vad man ska hitta på då? Självklart stallet. Känns bara som att man ska passa på att nyttja tiden på något vettigt sätt, skulle vilja gå en kurs på Medborgarskolan eller Studiefrämjandet. En kurs i något udda som man aldrig skulle göra i vanliga fall.


Nu ska jag ta mig i kragen och plocka ihop och diska innan jag ska hämta Fredrik på hans jobb. Jag saknar min bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0