Snabbt var det gjort

Har man väl börjar spendera pengar är det svårt att sluta. Började så smått med att handla på jobbet efter jag slutat. 300st värmeljus (nu klarar jag mig ett tag) 100st/paketx3 paket= 100kr, en handknuten dörrmatta i orientalisk stil (Bidjar) för 65kr till mina föräldrar, ett antiglid underlägg som man kan ha i lådor etc och två ljusbrickor med 3 blockljus på vardera för 10kr/bricka! Bra men farligt med ett jobb där man kan fynda.


Fördrev tiden innan jag skulle möta upp Sara på IKEA med att åka förbi Bauhaus och en Hus & Hem galleria (Draget). Ååå vad jag önskar att jag hade en stor lägenhet eller kanske en villa, fast det skulle bli väldigt dyrt med tanke på allt otroligt fint jag sett idag.


Efter en hel del ögonshoppande mötte jag upp Sara för en vända på IKEA. Blev även småhandlat där med. Ett vanilj doftljus (Tindra) till badrummet, hyllkonsoler i liknande utseende som gjutjärn som vi ska ha till hyllplanen i köket och en ställning till hundmatskålarna (nu slipper dom kanske glida runt lite överallt på golvet).


Hoppas jag får mycket jobb framöver så jag inte orkar springa på stan eller handla efter jobbet. Fast nu väntar en ledig helg, för imorgon kväll kommer Christian och Johanna från Sundsvall(Skellefteå). Dom är så söta som vill komma ner och för att gratulera mig innan jag fyller år
(för nästa helg kommer min och Fredriks familj). Nu har jag gjort ett sista ryck här hemma,
ska dammsuga en sista gång imorgon efter att Ikke åkt till Märsta för att få bo hos Adde som är så snäll och ställer upp som hundvakt, för C är lite överkänslig mot Ikke.


Funderar om jag ska krypa i säng, ska till stallet innan jobbet imorgon. Eller sitta uppe tills Fredrik kommer hem från fotbollsträningen. Hmmm


Kommentarer
Postat av: Ewe

Jag kan vara hundvakt! :(

2010-02-05 @ 09:51:23
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0