Ledig i två dagar till

Verkar som vädret bestämt sig för att styra sin väg mot våren, solen värmer härligt.


Var förbi jobbet på morgonen (jobbar ons-sön i veckan så jag har två dagars ledigt till). I veckan är det ”vi drar av momsen på samtliga varor i butiken”, jag passade på att köpa lite bra att ha saker. En till ugnsform, sy nålar (tänkte laga ett av Tigers täcken) och några fler trasor att använda till inoljning av diverse möbler och skivor. Jag rekommenderar ett besök på Jysk om ni vill spara lite pengar!


Sen blev det en riktig skogstur i stallet, både Tiger och Ikke fick plumsa lite på ängarna och i skogen. Passade på att städa lite bland mina saker i sadelkammaren och garderoben. Ska försöka komma ihåg att ta med mig nålarna till stallet imorgon, och kanske även ta mig i kragen och bli duktigare på att putsa lite saker.


Till och med den 28 februari har Hööks 20% rabatt på stövlar, skor och jackor. Jag behöver verkligen ett par ridskor eller stövlar. Kanske dags att passa på. Just nu har jag mina vinterridstövlar, i höstas hade jag ett par vanliga kängor och i somras hade jag ett par joggingskor. Saknar mina jodhpurs. Men kan inte bestämma mig om jag kanske ska prova med ridstövlar istället för skor? Hmmm. Svåra beslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0