Jaaa vi blev godkända!

Det var en väldigt seg morgon, hade svårt att få mig upp ur sängen. Passande nog skulle Fredrik också upp för att åka till jobbet så då gick det lite lättare. Hittade på första försöket till Bilprovningen. Blev en stunds väntan innan det var min tur (fick ändå komma in 10min tidigare än utsatt tid). På andra sidan kom Skället ut godkänd! Min lilla klippa, han har gått igenom besiktningen alla år jag haft honom. På tal om det, är bilar en kille, tjej eller det? För mig är Skrället en han, men Fredriks bil är nog en tjej enligt honom.


Blev en snabb vända hem för att byta kläder och byta tillbaka bilmattor, isskrapor och baksätesskyddet i bilen. För jag och Ikke skulle till stallet. Vet inte vad som hänt med min knas häst under natten, för idag var brevlådor och traktorer läskiga, trotts att vi red samma runda som igår. Ikke tyckte Tiger var väldigt knäpp när hon höll på och backade. Efter lite pushande blev hon sitt vanliga otjollriga jag igen och vi kunde ha en härlig ridtur.


Var förbi Fredrik innan jag åkte hem från stallet och bytte bil. Han verkar ha löst problemet med varför Volvons batteriet töms under natten, han hade kopplat bort lite sladdar här och där och det verkar fungera, så nån av dom är anledningen. Behöver Fredriks bil för jag ska hjälpa Hannah och Per att hämta lite saker dom skickat ner med lastbil från Skellefteå till Uppsala. Sen ska jag in på stan och träffa söta Märta, som det blir på tok för länge mellan gångerna vi ses.


Nu, duschen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0