Bra temperatur ute

Lyckades somna om efter att Fredrik åkt till jobbet, fast ibland vore det lika bra att stiga upp när man ändå vaknat till. Efter en seg start tog sig jag och Ikke ut till bilen och begav oss till stallet. Temperaturen ligget vid noll strecket idag så jag passade på att köra Flickan, man blir lätt frusen av att sitta still i en vagn. Det är så skönt nu när jag kan sela på henne själv, förr var jag beroende av att någon annan skulle vara i stallet samtidigt och ha tid att hjälpa mig hålla fast henne, nu binder jag upp henne vid stallväggen och lägger ut lite hö. Halvvägs ute på rundan mötte vi en 3 årig hingst och ryttare. Fick agera draghjälp då han var lite tveksam till att vara ute själv. Dom var ute och tränade inför 3års testet i mars på Grevagårdens Ridcenter i Skövde. Spännande med en unghäst, men jag tror inte att en hingst är något för mig :P


Nu har jag fått tillbaka värmen i kroppen och det börjar bli dags för en storstädning av lägenheten. Imorgon är det jobb igen, pengamässigt har det varit lite trist att vara ledig, men skönt har det varit.


Nu, Lady GaGa + städning


Ska bli skönt när man slipper klä på sig till en Michelin gubbe för att kunna rida


Kommentarer
Postat av: Ewe

Pengar är inte allt!

2010-02-04 @ 10:07:08
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0