Är våfflor mat eller fika?

Jag gjorde våfflor till Fredrik som vi åt efter han kom hem från fotbollsträningen, invigde vårat Chili våffeljärn som jag fick i födelsedagspresen). Vi kom in på diskussionen är våfflor mat eller fika?


Jag anser att våfflor är mat, lika mycket som pannkakor och plättar är det. Medans Fredrik tycker att det är fika. I min värld är fika något snabbt och enkelt. Våfflor är helt klart överkvalificerat för att kallas fika, är på tok för ”omständigt” och tidskrävandes, fika är yoghurt, macka, frukt eller likande. Vad anser du? Vem av oss har rätt :P


Kommentarer
Postat av: Ewe

Våfflor är mat! Man kan alla fall göra dom matigare än man brukar.

Jag och Mirjam åt våfflor en gång och vi la först på en kalkonskiva, sen om de va turkisk yoghurt (minns inte riktigt) och sen groddar på det. Det blev Supergott!!

2010-02-24 @ 11:34:38
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0