Om jag hade ... 5 möbeldrömmar

Vad vardagen vore lätt om man hade pengar. Huset skulle bli klart mycket tidigare, kläderna skulle inte behöva ligga i Ikea kassar, högen med flyttkartonger skulle krympa, du skulle kunna hitta det du behövde och framför allt man skulle trivas mycket bättre.

De här sakerna toppar min "jag vill verkligen ha" -lista.
första plats hittar ni Birkeland byrå från IKEA, 2.995kr.
Den här byrån vill jag ha/behöver jag till sovrummet, då den är hela 160cm bred täcker den upp hela väggen, perfekt utnyttjande för maximal förvaringsmöjlighet som vi annars har mycket dåligt av i huset. Då slipper vi förvara kläderna i kassar eller i byrån i hallen.
.
andra plats finns ett klädskåp till gästrummet.
Hittat olika modeller på Blocket för 500-1000kr. Tanken är att vi ska förvara sänglinnen och handdukar där. Just nu finns det inte någon vettig förvaring för de och liknande saker. Lite frustrerande vad man ska göra av de sakerna som är tvättade, just nu hänger de fortfarande kvar i "tvättstugan".
tredje plats ligger matsalsmöbler till finrumsdelen i vardagsrummet, Indo från Mio finns på Blocket, 4.000kr-5.500kr.
Både jag och Fredrik tycker om att lyxa till det med goda middagar, varför ha ett finrum om du inte har möbler där du kan avnjuta middagarna med nära och kära? För att inte tala om hur tråkigt det ser ut att en stor del i vardagsrummet är omöblerad.
fjärde plats hamnar ett skrivbord inklusive bokhylla från IKEA, Expedit 998kr.
Även denna kommer höra hemma i gästrummet. Förvaring åt böcker, pärmar och andra vardagssaker som nu står i höga staplar i flyttkartonger. Och en plats åt min symaskin, så blir det kanske några gardiner fixade, än så länge har bara ett rum gardiner.
På "sista" plats, femte plats är ett nytt köksbord, Hamton från Jysk, ~4.000-4.500kr.
Vi har nu ett fyra persons bord men vill ha ett för sex personer, för att fylla ut vårat kök lite och gott om sittplatser är aldrig fel. Det här rymmer sex stolar per långsida och det är i samma serie som tv-bänken, för att ge ett litet lugn och röd tråd i hemmet.

Kommentarer
Postat av: camilla

tyvärr har hon bara mailkontakt om pannbanden, men hon är jättebra att ha och göra med!

2010-12-11 @ 12:27:08
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: camilla

tyvärr har hon bara mailkontakt om pannbanden, men hon är jättebra att ha och göra med!

2010-12-11 @ 12:27:34
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0