Nu har Tiger flyttat

Termometern visade ute temperatur på -18 grader och inne temperatur på +10. Ingen höjdare.
.
Igår kväll flyttade Tiger till sitt nya stall, Ärentuna Prästgård som det står på skylten när man svänger in dit. Lastningen gick, i Tiger mått mätt, väldigt bra. Vi backade mot stalldörren och lastade henne direkt från stallet. Blev nån vända backandes i stallgången men sen gick hon hela vägen in och stod snällt kvar. Våra otroligt snälla grannar Hanna och Viktor hjälpte mig. Tiger såg smått förvirrad ut när vi anlände till nya stallet, hon brydde sig inte ens om höet i boxen utan stod och tittade på allt.
.
Både jag och Tiger har inte sovit bra inatt. Jag har vaknat fleeera gånger och Tiger hade inte lagt sig ner nått under natten. Hon ska gå med Hannas två hästar, så vi var där imorse och släppte ihop dom. Det gick hur lugnt som helst. Var bara Tiger som tog några galoppvändor i hagen och gnäggade. Har för första gången på 1½år mockat och fixat mat, kändes rätt mysigt faktiskt, att få pyssla lite. Efter jag och Fredrik har varit och handlat mat ska vi följas åt till stallet och han ska hjälpa mig sätta upp diverse skyltar och flytta en garderob till sadelkammaren. Härligt med gångavstånd till stallet!
.
.
Det röda huset i bakgrunden på den första bilden är huset vi bor i, nära eller hur?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin julblogg du har skapat. Mysiga bilder :)

2010-12-01 @ 19:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0