Skärpning, på med reflexerna!

Efter ännu en magsår framkallande dag åkte jag till stallet för att lugna mina nerver. På vägen hem hade det börjat skymma. Ser något på vänster sida en bit fram vid väggrenen "Varför har dom ställt ut en soptunna där, är väl ingen infart till något hus" tänkte jag. När jag kommer närmare ser jag att det är en mamma med barnvagn och två barn som är ute och går längs vägen, och det här är alltså gamla E4an så den är rätt trafikerad. Personligen tycker jag att går man längs en stor väg i skymning med barn så bör reflexer vara en självklarhet! Jag kör vidare och börjar närma mig slutet av gamla E4an, helt plötsligt har jag en rullskid åkare snett framför mig på höger sida, som var klädd i en mörkgrön t-shirt, gissa om han smälte in i omgivningen. Hallå reflexer! Bara jag som tycker om att synas när jag är ute och rör mig länga vägar?!

Anslutar min jobb vecka med en till 8-19.30 dag, sen väntar en hel del timmar i bilen. Håller tummarna för att det inte ska regna, hatar att köra i regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0