HK

Igår när jag slutade (kl sex) hämtade Fredrik mig för att bege oss till Sthlm för att äta middag med hans föräldrar. Vi åt på Helenes Krog som ligger på St Eriksgatan.

Är ni sugna på en riktigt god köttresturang som har fantastiska såser måste ni gå dit. Deras kött är alltid perfekt tillagat och kryddat. Alla deras såser smakar det-lilla-extra. Till förrätt åt jag vitlöksbröd med tre dipper till, tzatsik (den bästa tzatsikin jag ätit)i, calamari (om det stavas så, det är en typ olivröra) och en parikaröra. Till varmrätt åt jag en 200g köttbit (man kan välja storlek upp till 900g) och till fick man beanisesås, persiljesmör och Jack Daniels sås (en mörk underbar sås). Att hitta en restaurang där mat är en upplevelse är bland det bästa som finns.

Nu försöker vi vakna till, ska tillbaka till Sthlm idag för att få en liten rundvandring av Liselott. Hon har stått högvakt i natt. Tyvärr var det avspärrat där hon stod så vi kunde inte gå och titta på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0