Sundsvall

Efter en efter längtad sovmorgon hos farmor och farfar (och en rejäl frukost). Åkte vi in till stan för några ärenden och en lunch tillsammans med CS och JD. Åt en klassisk Sundsvalls bakelse till efterrätt (har ingen aning om vad den heter, någon som gör det?) Jag och Ewe äter alltid en sån när vi är i Sundsvall tillsammans (saknar min syster).

 Mastig och mättande!

Blev en väldigt snabb runda inne på stan. Linda på jobbet hade skickat ut mig på tyg jakt, ett utgående Pippi Långstrump tyg som var slut i Sthlms området, så 3 meter tyg blev inhandlat på Åhlens.

Hann även in på Indiska för att se om de hade ett par örhängen jag sett ut (för flera år sedan köpte jag ett par likadana i Skellefteå fast i guld färg, och dom är ett av mina favorit par). Fick även med mig ett grönt armband. Har glömt visa min klänning jag köpte på Indiska innan vi åkte till fjällen. Kortärmad och mysig, perfekt till sommaren tillsammans med leggings om det är kallt eller barbent under varma dagar. Längtar till ännu varmare väder.

 

Självklart var ett besök på Equeen inplanerat! Köpte mig äntligen ett par nya stallskor, kände mig lite väl påpälsad med vinterskorna nu. Mountain Horse skorna passar mina fötter perfekt, trotts att de är skor med stålhätta känns dom inte klumpiga alls. Impulsköpte även ett par nya KL ridvantar, dom låg så fint i sitt ställ på kassadisken att jag kunde inte låta bli. Är KL´s nya super grip handskar, dom var riktigt sköna att rida i, upp till bevis om dom lever upp till det dom lovar. Snälla Carro skickade med Stallboken på köpte, jag älskar verkligen almanackor, ordning och reda ska det va!

   


Tvättstugebesök nr 2 är nu avklarat. Funderar på att låta Fredrik göra sista besöket. För jag börjar bli väldigt trött, långdag på jobbet imorgon med, och premiär för Lager rensningen! Förhoppningsvis kommer det att gå bra, haft lite strul med uppkopplingen av kassan idag, hoppas det är löst tills imorgon. Sov gott på er!


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Det ser ut att vara nån variant av Budapeststubbe/Budapestbakelse.

2010-04-29 @ 09:14:57
Postat av: Ewe

Jepp det är en budapestbakelse :)!! JUMMI!!! Jag gjorde en hemmagjord sån en gång :)

Jag saknar dig med!! Sa senast igår att jag ville ner till dig snart!!



Oh! Tjusig klänning!!

2010-04-30 @ 10:46:19
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0