Nya Drömstallet

Blev inget bloggande under påskhelgen, haft fullt upp med att göra ingenting. Här får ni en inblick i vad jag/vi pysslat med de senaste dagarna.

Efter något som känts som en evighet kom äntligen våran ”långledighet”, 4 dagar. Som vi skulle spendera i Skövde. Efter att jag fått smitit lite tidigare från jobbet i torsdags bar det iväg. Blev rätt sent innan vi var framme så det blev sängen nästan direkt (en dubbelsäng att sova i *glädje*).

fredagen blev det lite stallinspektion. Senast jag var där hade inte någon inredning kommit på plats. Lite finlir kvar (t.ex. täckes hängare till boxarna, nån form av hänganordning för täcken och schabrak till tork/tvättrummet). På kvällen blev vi bjudna på middag av Liselott och Jacob, blev imponerad av deras matlagningskunskaper. Egengjord klyftpotatis, morötter, egengjorda biffar fyllda med fetaost och en fantastiskt god vinsås. Efter att vi blivit mätta och belåtna spelade vi kortspelet Hollywood, jag utklassade dom i 1a omgången, men resten av omgångarna var jag inte riktigt lika briljant.




  

Känns oftattbart när man står inne i stallet, det är helt fantasiskt! Boxarna är gigantiska och de behöver in mockas! (boxväggarna går att svänga åt sidan så en traktor kan komma in och mocka ur). Stallet består av ett foderkök, stor spolspila, sadelkammare, toalett, kök och tork/tvättrum (och alla rum är större än våran lägenhet). Sen behöver man inte riva lös hö eller halm från bollarna, i ena änden av stallet (jag har den delen i ryggen när jag fotade inne i stallet) finns en stor branddörr till en kalldel där de förvarar höet och halmen (grepar och dylikt) och där har de en maskin med en knapp på så när man tycker på knappen rullar maskinen upp bollen direkt ner i skottkärran. Ja vad säger man, Drömstall.


Blir mer bilder och uppdatering imorgon. Nu måste jag sova, för imorgon är det vardag igen. Först stallet och se hur mycket päls min häst samlat på sig som behöver borstas av, sen måste jag hinna hämta garagenyckeln till Fredriks garage (vi har äntligen fått oss ett till garage) innan det är dags för att jobba. Sov gott.


Kommentarer
Postat av: Kralle

Bara att drömma vidare?

2010-04-06 @ 00:46:50
Postat av: Marre

Sv: Hallååå, vad kul att höra! :) Allt bra med dig och damen? Inget dåligt stall det där du ;)

2010-04-08 @ 16:44:26
URL: http://prima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0