En sån där dag idag

Varför envisas man med att ligga och dra sig, blir bara seg i huvudet av det. Javisst det är skönt när man får ligga kvar i sängen och inte ha några måsten, men nu i efterhand känns det inte som en lika bra idé. Blev frukost+tv, inte varje dag som har en sån skön start.


Fick ge mig själv en spark i baken för att bege mig till stallet. Var inte i närheten av det stallväder jag hoppats på. Helmulet och regn i luften, väl ute i Björklinge slapp jag iaf regndugget.


Idag var det en sån där dag. En sån där dag när man känner direkt man är på väg ut med hästen att det ligger nått i luften. En traktor höll på att jämna till en grusväg upp till ett hus. Det var Tigers utlösare. Helt plötsligt var hon 1dm högre, spänd nacke och trippig på steget. Typiskt nog så kom det ovanligt mycket bilar idag så jag gick in på en stig som leder upp till ett ödehus. Hon fortsatte vara tittig och började småtrava. Gick upp till huset och tillbaka. På vägen tillbaka koncentrerade hon sig på nått annat och hon snubblade till lite. Nästa utlösare. Hon flyger fram i ett bocksprång, sen reser hon sig, en liten spark backut och sen står hon på bakbenen igen. Ja vad säger man. Det var en sån där dag.


Nu ska jag klä på mig vanliga kläder för ovanlighetens skull *wiiie*. Ska hämta upp Hannah och sen hämta lite skräpmat. Blir en slappar kväll.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Men Häst! Är hon 29 eller???

Tur att de gick bra i alla fall!!



Jag saknar Dig också!!

2010-04-10 @ 17:05:12
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0