Tråkiga nyheter i stallet

Tack och lov verkar den här dagen lösa sig. Veterinären ringade klockan tio och sa att hon skulle komma till stallet klockan elva. Bra, tänkte jag för jag ska som sagt och jobba idag, klockan
14-19,15. Så det var bara att bege sig ut till stallet för att få den där vaccinationen fixad.


Där möttes jag av en tråkig nyhet, Angelika hade precis tagit bort sin häst Luuk. Hon har i 1½ år kämpat med att få honom frisk, i januari sa veterinären att det inte skulle bli bra, men om hon ville kunde hon ge honom någon månad till. Hon har masserat, stretchat, provat olika salvor, haft dit equiterapet m.m. Hon hade bestämt att ge honom tid till efter sommaren. För en vecka sedan när hon longerade honom var han mer halt än någonsin. Igår ringde hon till han som skulle komma och avliva Luuk, den enda tiden han hade var idag på morgonen, så det blev snabba beslut. Hon kände sig nöjd med beslutet och lättad när allt nu var över. Nu hade hon funderingar på att skaffa en foderhäst.


Jag hoppas när min dag kommer för det beslutet så kommer det också att kännas bra.

 


Kommentarer
Postat av: Ewe

Nej men va tråkigt.

Var det ägaren? Eller? Vi träffade hon i alla fall första gången jag var med till stallet, men ja minns inte om de va samma person eller någon annan.

Vilken av hästarna var det? Har vi något kort på den?

2009-09-01 @ 19:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0