Kvällsridning

Min dag började med att jag klockan sju låg och funderade om jag skulle åka tidigare till jobbet eller inte, det slutade med att jag klev upp och begav mig till jobbet 1½ timma tidigare. Så idag har det varit en långdag på jobbet. Ändå har jag inte hunnit med något av det jag hade velat eller borde gjort.


Halv åtta var jag iaf på väg från jobbet mot stallet för en kvällsridtur. Tänkte mig inte riktigt för innan jag red ut. I och med att hon blev vaccinerad i veckan har vi tagit lugna ridturer, hästarna började även sova inne i veckan, det var helmulet/mörkt ute i skogen, vilket gav mig en väldigt nervig häst. Men vi tog oss runt utan några hyss, bara väldigt spänd och tittig.


För första gången på fyra månader tog jag in min häst för kvällen, eller snarare så släppte jag inte ut henne efter jag ridit för klockan hade hunnit bli så mycket. Känns väldigt konstigt att jag aldrig har..

.. tagit in eller ut någon häst

.. fyllt på vatten i hagen

.. byggt eller flyttat om sommarhagarna

.. mockat

.. sommar städat stallet

.. åkt till stallet för att fixa med täcken

För Maja sköter alla stalljourer , mockning och foder, hon fyller på vatten i hagarna, lägger på hästarna täcken om det börjar regna under dagen, har byggt och flyttat runt sommarhagarna, stor städade stallet under sommaren och hon ordnande även hovslagare åt mig. Känns väldigt lyxigt. Ibland saknar jag mockning och fixande, det är väldigt avslappnande. Men det är mer plus att man slipper stressa i stallet och bara kan njuta av att få vara där.


Fick en bunt med recept idag i brevlådan från min mamma. Har börjat komma in i matlagandet nu, blir nog ännu mer när jag inte jobbar fullt så mycket framöver. Längtar efter att prova på lite nya recept, stackars Fredrik får agera försökskanin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0