Skövde helgen hittils

Hittils har det varit en otroligt skön ledighet, jag var smått förvirrad i fredags och trodde att det redan hunnit bli lördag. Fredrik spenderade sin födelsedag under Volvon för att sätta på en ny dragkrok så vi har en bil att köra hästtransport med, ibland har jag en pojkvän som överträffar allt annat. Vi avslutade fördelsadagen med att äta god mat. Till förrätt blev det rotfruktssoppa med bröd och olika ostar (personligen äter jag soppa på tok för lite), till varmrätt blev det ytteroxfile med potatisgratäng och rödvinssås, som efterrätt blev det panacotta med körsbärsmarmelad och som avrundning tillsammans med kaffet blev det daimtårta på en marängbotten.

 

I går gjorde jag något som jag inte gjort på ca 7 månader, jag mockade! Hjälpte Fredriks mamma med hästarna, Pilgrim har vuxit en liten bit och tappat fölpälen, börjar vara en riktigt stilig herre. På kvällen gjorde vi som större delen av Sverige, vi tittade på fotbollen och åt pizza (en ananas, banan och cutty pizza). Fredriks humör var inte på topp efter att slutsignalen gått.

 

Idag har det pysslats en del, jag och Anne-Berit har monterat några IKEA kökssåp som ska stå inne i köket/kontoret i det nya stallet. Känns som en dröm när man står där inne, man får nypa sig i armen för att förstå att det är på riktigt. Så jag lägger in en önsking till min 30 årsdag redan nu, ett stall a´la Skövde stil. Nu ska vi snart bege oss till Fredriks mormor för mer födelsedagsfika!

P.s Vi kommer inte tillbaka till Uppsala förrän tidigast imorgon, saknar en del till bilen för att den ska vara körbar och den delen fanns inte att få tag på någonstans förrän imorgon, så vi får oss en riktig långhelg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0